Cum îmi pot automatiza afacerea online?
Probabil ai venit să citești acest ghid cu întrebarea „Cum îmi pot automatiza afacerea online”, sau probabil doar ai venit să citești un articol la cafeaua de dimineață. ☕
Oricum ar fi, automatizarea afacerii tale online poate să îți aducă beneficii uriase, așa că am pregătit câteva sfaturi pentru a te ajuta să începi.
Ce lucruri pot automatiza în afacerea pe care o dețin?
Sunt multe lucruri care pot fi automatizate într-o afacere online, de aceea am pregătit o listă cu diferite tipuri și exemple de automatizări pentru procesele de lucru, printre care câteva folosesc inteligență artificială (A.I.).
- Crearea conturilor pe platforme de tip ERP ale noilor colegi în companie;
- Generarea mesajelor folosind AI pentru chat-ul de support al site-ului (chatbot);
- Crearea de imagini folosind A.I.;
- Pregătirea răspunsurilor pentru diferite tipuri de e-mail-uri (A.I.);
- Instalarea unei platforme web și configurarea acesteia pentru automatizarea proceselor de business;
- Crearea de texte pentru conținut;
- Pregătirea de grafice și statistici legate de traficul site-ului, prin analiza datelor din Google Analytics;
- Clasificarea automată a email-urilor (Astfel, veți putea avea mail-urile organizate în funcție de conținutul și prioritatea acestora);
- Predicția aproximată a veniturilor unei firme;
- Predicția unei boli bazată pe datele unui pacient;
- Adăugarea si editarea produselor pe un site e-commerce;
- Crearea de decizii în anumite ocazii folosind factori multiplii;
- Delegarea de sarcini către diferiti colegi, automatizarea diferitor sarcini;
- Modificarea priorităților și termenelor limită pentru sarcini;
- Crearea de estimări de timp și cost bazată pe detaliile proiectului, gata de trimis către client în format PDF sau e-mail.
- Crearea de rezervări online.
- Calcularea diferitor KPI.
- Predicția timpului de execuție ale unei anumite sarcini.
- ~ lista continuă ~
Dacă nu regăsești în lista de mai sus vreun proces de lucru care se poate aplica în cazul firmei tale, putem face noi un audit complet gratuit, în vederea identificării proceselor de lucru ce pot fi automatizate în afacerea ta.
Să zicem că ai nevoie de o soluție pentru categorizarea diferitor tipuri de clienți bazată pe profilul lor, precum și de un sistem de monitorizare a evenimentelor.
Automatizarea unei afaceri poate mări eficiența unei firme până la 60%, astfel aducând rezultate considerabile și scăzând costurile, ceea ce înseamnă că o să ai mai mult timp pentru ceea ce este cu adevărat important.
În cazul în care automatizarea este făcută printr-un model de inteligență artificială, acesta trebuie să folosească și un set de date (dataset), de obicei în format CSV cu aproximativ 10.000 de rezultate pentru procesul de învățare (training) al modelului.
Sunt necesare undeva la 10.000 de rezultate pentru o acuratețe optimă al un model de A.I.
Cât timp durează automatizarea unui proces de lucru?
Depinzând de procesul de lucru, timpul de creare al unui program poate varia de la 10 la 30-40 de zile lucrătoare.
Mulți antreprenori folosesc acum metode de automatizare a afacerii, unele afaceri fiind 95% autonome, ceea ce este incredibil.
Cum mă poate ajută automatizarea?
Automatizarea proceselor de lucru poate aduce niște beneficii:
- Mărirea productivități.
- Scăderea semnificativă a costurilor.
- Economisești timp.
- Și nu în ultimul rând, ai timp pentru a te ocupa de creșterea afacerii.
Cum îmi pot automatiza afacerea?
Sunt diferite metode pentru automatizarea unei afaceri, printre care cele mai populare sunt:
- Dezvoltarea unui model cu inteligență artificială pentru luarea de decizii / automatizarea proceselor de lucru. (Recomandăm TensorFlow / PyTorch si polars pentru prelucrarea setului de date)
- Integrarea platformelor folosite de afacere cu aplicații externe.
- Folosirea platformelor pentru automatizări simple no-code. (eg. Zapier)
- Contractarea unei agenții de outsourcing.
- Îți poți pune eforturile de marketing pe modul automat, optimizându-ți site-ul pentru SEO. Poți accesa un ghid complet apăsând aici.
Exemplu practic (în 3 pași simpli)
În acest exemplu, vom face planificarea sarcinilor zilnice folosind inteligența artificială.
Pentru început, vom avea nevoie să facem un fișier python în care vom include următorii pași:
Importăm librăriile necesare, de data aceasta vom folosi API-ul OpenAI pentru procesarea limbajului natural:
import openai
import json
from PIL import Image, ImageDraw, ImageFont
from reportlab.lib import colors
from reportlab.lib.pagesizes import letter
from reportlab.platypus import SimpleDocTemplate, Table, TableStyle
Acum vom face funcția care generează un timeline într-un PDF cu toate sarcinile pe ziua respectivă:
def generate_timeline(description, instruction="No instructions provided.", knowledge="None", api_key = 'CHEIA TA OPENAI'):
# Setam un model AI pentru a genera raspunsul
model_engine = "text-davinci-003"
# Modificam putin prompt-ul, astfel incat sa se genereze un raspuns care sa contina o lista de task-uri si timpul alocat fiecarui task
prompt = (f"RĂSPUNDEȚI NUMAI CU TEXTUL JSON: Vă rugăm să generați o listă de sarcini cu timpurile corespunzătoare bazate pe următoarea descriere: {description}. Blocurile de timp ale liniei de timp ar trebui să conțină și ora și minutul la care va începe sarcina, începând de la ora 9:00 și până la ora 22:00, fiecare sarcină fiind separată de 30 de minute. Cele mai dificile sarcini vor fi plasate dimineața. Instrucțiunea de la utilizator: "+instruction+". Cunoștințe suplimentare: "+knowledge+". Ieșirea ar trebui să fie JSON, astfel încât să poată fi transmisă mai târziu. JSON-ul are următorul șablon: {\"start_time\": start_time, \"end_time\": end_time, \"time\": task['time'], \"task_name\": task['task']}")
openai.api_key = api_key
completions = openai.Completion.create(
engine=model_engine,
prompt=prompt,
max_tokens=1024,
n=1,
stop=None,
temperature=0.6,
)
# printam raspunsul generat de AI
print(completions.choices[0].text)
timeline = json.loads(completions.choices[0].text)
# Facem pagina pentru timeline
page_width = 1000
page_height = 800
# Facem o imagine cu background alb
image = Image.new('RGB', (page_width, page_height), (255, 255, 255))
draw = ImageDraw.Draw(image)
# Setam coordonatele de inceput
x = 50
y = 50
# Setam dimensiunile blocurilor
block_width = 400
block_height = 100
# Calculam numarul de blocuri pe fiecare linie
blocks_per_row = int((page_width - 100) / (block_width + 50))
# Trecem prin fiecare bloc si il desenam
for i, task in enumerate(timeline):
# Setam textul pentru acest bloc
text = f"{task['start_time']}-{task['end_time']}\n\n{task['task_name']}"
# Calculam coordonatele pentru acest bloc
row = i // blocks_per_row
col = i % blocks_per_row
x = 50 + col * (block_width + 50)
y = 50 + row * (block_height + 20)
# Desenam blocul
draw.rectangle((x, y, x + block_width, y + block_height), fill=(255, 255, 255))
draw.text((x + 20, y + 20), text, fill=(0, 0, 0))
image.save('timeline.pdf')
return timeline
Perfect! Acum avem și funcția pentru generarea unui timeline. Am lăsat câteva comentarii pentru ghidaj.
Iar acum, vom avea nevoie să întrebăm utilizatorul despre ce are nevoie să termine în următoarea zi:
description = input("Ce ai de terminat maine?\n")
instruction = input("Instructiune: ")
timeline = generate_timeline(description, instruction)
print(timeline)
La instrucțiuni, poți scrie diferite sarcini pentru model cum ar fi „Avionul poate avea întârzieri de 20-30 de minute.”, acesta va înțelege și instrucțiunile în română.
Poți rula codul folosind comanda „python fisier.py” în terminal sau CMD.
Felicitări, acum ai propriul asistent cu inteligență artificială care te poate ajuta să îți faci programul zilnic, astfel îți poți automatiza afacerea online.
Vrei să vezi cum a mers?
Interesant, nu? Pe lângă toate acestea, sunt o mulțime de alte tipuri de modele cu inteligența artificială. Te poți folosi de asta în avantajul tău.
Intr-un final…
În ultima perioadă, afacerile au început să devină din ce în ce mai autonome, iar automatizarea este soluția perfectă pentru mărirea productivității și scăderea costurilor.
În cazul în care dorești o analiză a afacerii tale, o putem face noi astfel încât să putem determina o strategie de automatizare și dezvoltare a proiectelor.
Sper că a fost de folos articolul și că te-a făcut să îți dorești automatizarea afacerii tale. În caz că ți-a plăcut, ai putea să îi dai un share.”.
O zi excelentă să ai. ☕